Gepersonaliseerd verpakkingsmateriaal: Maak van een kartonnen doos een cadeautje!

Gepersonaliseerd Verpakkingsmateriaal - kartonnen doos


Nina Westland
Montfoort, 18 december 2018

TAGS:

Gepersonaliseerde verpakkingen,
persoonlijke verpakking, verpakking met logo, doos met logo, 
personaliseren, bedrukte kartonnen doos, bedrukte verzenddozen


Op iedere marketingafdeling wordt elke dag gebrainstormd over hoe ze producten zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken voor de consument. De bekende marketingmix die hiervoor gebruikt wordt zijn de 4 P’s: Product, Prijs, Plaats en Promotie. Tegenwoordig is er echter nog een vijfde P die steeds belangrijker wordt voor de consument, en dat is de P van Packaging.

De reis van de klant

Het gepersonaliseerd verpakkingsmateriaal draagt bij aan de branding van jouw bedrijf. Consumenten shoppen steeds meer online, maar daarbij is beleving erg belangrijk. Al lijkt het soms niet zo, maar ook online shoppen betekent keuzes maken. Voor welke webshop kies ik? Veel producten worden op verschillende sites aangeboden. Verschillende factoren zorgen ervoor dat een klant voor jouw webshop kiest. Want voordat een klant bij jou een bestelling plaatst, hebben ze er al een hele reis opzitten: de customer journey. Hier gaan we niet al te diep op in, want waar het ons om gaat is de P van Packaging. Lees verder over het gepersonaliseerd verpakkingsmateriaal...

Van kartonnen doos naar gepersonaliseerd cadeauTje

Je hebt vast zelf weleens een pakketje online besteld. Zodra je drukt op "bevestig jouw bestelling", dan begint het wachten. Met spanning volg je het pakket met de bekende track & trace-code. Als de chauffeur dan eindelijk voor de deur staat en aanbelt, sta jij al klaar met een grote lach op je gezicht om het pakketje aan te nemen. Dan kunnen er twee situaties ontstaan.

Gepersonaliseerd Verpakkingsmateriaal

In de eerste situatie krijg je een gewone grote kartonnen doos in de handen gedrukt. Je maakt het pakket open en na het verwijderen van al het opvulmateriaal is daar dan eindelijk het bestelde product. Daar is toch niets aan? Het voelt een beetje als een anticlimax.

In de tweede situatie herken je meteen het bedrijf, want de gepersonaliseerde doos is helemaal in stijl van de webshop door het gebruik van een gepersonaliseerd verpakking met eigen logo. Je krijgt meteen zin om het pakketje open te maken. Het is alsof je een cadeautje krijgt van het bedrijf.

personaliseren: Zichtbaarheid en vertrouwen

Of je het nu wilt of niet, je vormt meteen een mening over het bedrijf na het ontvangen van je bestelling. En daarom is de P van Packaging zo belangrijk. Een opvallende herkenbare verpakking kan het verschil maken. Als jouw klant aan de verpakking meteen kan zien dat het pakket afkomstig is van jouw bedrijf, dan wekt dit vertrouwen. Want mensen vertrouwen snel iets wat ze herkennen. Een goede verpakking heeft verschillende voordelen:

+
 zichtbaarheid en herkenbaarheid;
+ professionele uitstraling;
+ veiliger transport; 
+ en uiteindelijk zorgt het voor meer verkoop.

De attractiestrategie - verpakkingsmateriaal personaliseren


Omdat we steeds meer pakketten thuis ontvangen wordt de "unboxing experience" steeds belangrijker. Hiervoor wordt steeds meer gebruik gemaakt van de attractiestrategie. De details van een gepersonaliseerde verpakking spelen een grotere rol. Bijvoorbeeld kleurgebruik, het materiaal en gebruiksgemak.

Door een verpakking te personaliseren met jouw logo, wordt een verpakking meteen herkenbaar. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om een verpakking te voorzien van een grappige tekst of een afbeelding. Naast het personaliseren van kartonnen dozen kun je er ook voor kiezen om tape (bijvoorbeeld PVC tape) te personaliseren. Als een pakket dichtgeplakt moet worden, doe het dan ook in stijl. Kies bijvoorbeeld voor een leuke boodschap tijdens de feestdagen:

Gepersonaliseerd Verpakkingsmateriaal - tape

Met een verpakking creëer je een momentje tussen jouw bedrijf en de consument. In de tijd van online shoppen ontbreekt het vaak aan persoonlijk contact. Juist met een persoonlijke en leuke verpakking, creëer je dit moment wel.

product Personalisatie bij Profipack

Bij Profipack personaliseren we verschillende verpakkingsmaterialen. Wij personaliseren onder andere big bags, brievenbusdozen, enveloppen, kartonnen dozenplastic Coex zakken en verschillende soorten tape. Wil je de ervaring van jouw klant een boost geven door producten te personaliseren? Wij helpen je graag verder. Klik hieronder voor alle opties omtrent productpersonalisatie.

Jouw productpersonalisatie bij Profipack






SHOP ARTIKELEN UIT DEZE BLOG

Bedrukte Big Bag met logo 90 x 90 x 110cm (1500kg)
  • 2 kleuren bedrukt
  • 2 zijdes bedrukt
Artikelnummer: 991025

Levertijd: 14-18 weken

Vanaf
€ 3,49
LDPE bedrukte puinzakken zwart 60 x 80cm
  • Perfect voor witte logo's
  • IJzersterk reclamemiddel
Artikelnummer: 195004

Levertijd: 4-5 weken

Vanaf
€ 0,28





OOK INTERESSANT